נתניהו ונשיא קפריסין נועדו: "מחזקים את שיתוף הפעולה"

    תודה רבה חברי הטוב, ראש הממשלה. העונג הוא לי לחזור לירושלים ולזכות בהזדמנות לשוחח אתך על ההתפתחויות הרבות שהתרחשו בחודשים האחרונים, אבל קודם כל, ברצוני להביע בפניך, בפני העם הישראלי וממשלת ישראל את הערכתי האישית ואת הערכת כל תושבי קפריסין על העזרה החיונית שהושטתם לנו לאחרונה בשריפות הענקיות שהשתוללו בקפריסין
    איתי גדסי No Comments on נתניהו ונשיא קפריסין נועדו: "מחזקים את שיתוף הפעולה"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב עם נשיא קפריסין ניקוס אנאסטיסדס בירושלים • נתניהו: אנחנו חולקים באתגרים משותפים וגם בהזדמנויות משותפות • נשיא קפריסין: אנחנו שותפים מהימנים שרואים עין בעין בנושאים רבים

    צילום: קובי גדעון / לע"מ
    תודה רבה חברי הטוב, ראש הממשלה. העונג הוא לי לחזור לירושלים ולזכות בהזדמנות לשוחח אתך על ההתפתחויות הרבות שהתרחשו בחודשים האחרונים, אבל קודם כל, ברצוני להביע בפניך, בפני העם הישראלי וממשלת ישראל את הערכתי האישית ואת הערכת כל תושבי קפריסין על העזרה החיונית שהושטתם לנו לאחרונה בשריפות הענקיות שהשתוללו בקפריסין
    18:04
    20.05.24
    נתנאל לאופר No Comments on ח"כ סעדה נגד בית הדין בהאג: "עלילת דם אנטישמית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (ראשון) עם נשיא קפריסין ניקוס אנאסטיסדס בירושלים.

    בפתח דבריו אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס: "ישראל וקפריסין הן שתי דמוקרטיות קטנות בים התיכון המזרחי. אנחנו חולקים באתגרים משותפים וגם בהזדמנויות משותפות – בביטחון, בשיתוף פעולה, בגז, בשיתוף פעולה בזמני חירום, בסחר, בתיירות ובעוד תחומים רבים.

    "לעולם לא אשכח כיצד בשנת 2010 כאשר התמודדנו עם שריפה ענקית ביער הכרמל, המדינה הראשונה שפניתי אליה הייתה קפריסין, הצעתם לשלוח מטוס ואכן שלחתם. הייתה לי הזכות להשיב בסיוע כאשר השתוללה אצלכם שריפה ענקית ושלחנו מטוסים לכבות את הלהבות. באפריל קיימנו, יחד עם יוון, תרגילים משותפים לכיבוי שריפות כדי להעצים את שיתוף הפעולה האזורי שלנו במצבי חירום".

    "זה בדיוק מה שעושים ידידים. הם עוזרים אחד לשני בזמני משבר, אבל גם משתפים פעולה בזמנים טובים או שמשתפים פעולה כדי לשפר את המצב. לכן אני גאה במיוחד שיש לנו את ההזדמנות הזו להמשיך את השיח ביננו שהתחלנו בצורה תלת-צדדית בפסגת ניקוסיה. אנחנו ממשיכים בשיחות הללו, הן דו-צדדי והן תלת-צדדי, ואנחנו ממשיכים לשלוח את אנשינו. כמובן, כמנהיגים, אנחנו יודעים ששום דבר לא יכול להחליף פגישות ישירות בין המנהיגים וברוח זו אני מברך את בואך שוב".

    ניקוס אנסטסיאדיס נשיא קפריסין הודה לראש הממשלה לראש הממשלה על דבריו: "תודה רבה חברי הטוב, ראש הממשלה. העונג הוא לי לחזור לירושלים ולזכות בהזדמנות לשוחח אתך על ההתפתחויות הרבות שהתרחשו בחודשים האחרונים, אבל קודם כל, ברצוני להביע בפניך, בפני העם הישראלי וממשלת ישראל את הערכתי האישית ואת הערכת כל תושבי קפריסין על העזרה החיונית שהושטתם לנו לאחרונה בשריפות הענקיות שהשתוללו בקפריסין. אני רוצה גם להודות במיוחד לאנשי המקצוע שנחלצו לעזרתנו: לטייסים, לצוות הקרקע, לאנשי התמיכה והקצינים, שהתארגנו כל כך מהר, טסו לקפריסין ועזרו לנו בשעת חירום, למרות הצער מאסונות טבע, עליי לציין משהו שהעניק לי תקווה לעתיד – העובדה שרמת שיתוף הפעולה ההדדי בין קפריסין לבין ישראל הגיע לרמה הדוקה עד כי התגובה היא מהירה וחלקה. אנחנו יודעים שאפשר לסמוך אחד על השני וזו תוצאתה של עבודה רבה ביננו במהלך השנים האחרונות במטרה לקרב את מדינותינו".

    לדברי נשיא קפריסין: אנחנו שותפים מהימנים שרואים עין בעין בנושאים רבים, מאנרגיה לביטחון, לשיח פוליטי כן, פתוח וישר מאוד. הדקנו את תחומי השותפות ביננו, מתיירות לחינוך ועסקים, חידדנו את ההכשרה המשותפת שלנו, ובעקבות תיאום מתמשך, ייצרנו שפה משותפת. השפה המשותפת הזאת מאפשרת לנו לתמוך אחד בשני בתקופות המאתגרות הללו, כשעומדים בפנינו מספר רב כל כך של מתקפות על הזכויות המשותפות. זה נכון לגבי הסביבה המיידית שלנו אבל גם לגבי מקומות רבים מסביב לעולם.

    "הפגישות התכופות שלנו – זו הפגישה החמישית רק השנה – השיחות הקבועות שלנו בטלפון, והשקיפות ביננו, כל אלו חיוניות לשותפות שלנו שהיא שותפות של בחירה אסטרטגית חשובה להבנת הצרכים של הצדדים הן כעם והן כמדינה. אני חייב לציין שבשבוע האחרון יצאו כמעט שמונים טיסות בין ישראל לקפריסין בשבוע אחד, ושלי היא הטיסה ה-81."

    "ברוח זו, אני מצפה לשיחה שלנו היום כדי לדון בדרכים נוספות להעצים את היחסים הדו-צדדיים שלנו בתחומי האנרגיה, הביטחון, הכלכלה והסחר, להחליף דעות בנוגע להתפתחויות אזוריות, לידע אותך בקשר למשא ומתן בבעיה הקפריסאית וכמובן להכין את הפגישה המשולשת הבאה שנקיים בהמשך השנה כאן בירושלים עם חברינו היווני, כדי להמשיך את העבודה שהחלה בניקוסיה בינואר שעבר. תודה רבה לך שוב, חברי הטוב, על קבלת הפנים כאן בירושלים ואני מצפה לשוחח אתך על הנושאים החשובים הרבים המשותפים לנו".



    0 תגובות